25 anys de cultura, associació cultural La Foig, Garcia

El cap de setmana del 9 i 10 de maig, l’associació cultural La Foig de Garcia, a la Ribera d’Ebre, i dintre de les activitat per commemorar els 25 anys de la seva creació, va organitzar una conferencia sobre el final de la Batalla de l’Ebre, Lo Riu va fer una xerrada sobre els últims dies de la Batalla de l’Ebre i de la línea fortificada de La Fatarella, també va cedir, temporalment, l’exposició (La seu del XV Cos d’exercit de la Republica i “el campo trincerato di Fatarella”) que va estar oberta tot el cap de setmana a la sala el Maig, de la societat de Garcia.





El diumenge dia 10 en les jornades Histori, Paisatge i Patrimoni es va fer una visita guiada, a la que van assistir unes 20 persones, a la línea fortificada que ha restaurat la nostra associació, per així fer mes entenedor el final d’aquella batalla, que va sembrar de mort i horror la Serra de La Fatarella, i on encara avui descansen els soldats morts en la que va ser l’ultima resistència republicana a l’Ebre.

1 comentari:

Xavier Rosselló ha dit...

Jo vaig fer la visita dissabte tarda i la vaig trobar força interessnt, ja que em va permetre fer-me una idea prou clara de com deurien ésser els combats a les trinxeres en la batalla de l'Ebre. Per tant, m'he apuntat a la visita guiada de demà a la serra de Pàndols.